woensdag 27 juni 2007

Oudercontacten

Traditiegetrouw zijn er op elk einde van een schooljaar de oudercontacten en elke keer gaan we er samen naartoe want Hans is toch ook altijd benieuwd hoe de kinderen zijn op school.
Gisteren was het voor Jelle dat we mochten gaan.Het was het eerste contact met deze juf omdat hij in februari pas doorgeschoven is naar het eerste kleuterklasje.Volgens zijn juf kan hij alles wat een kind in de eerste kleuterklas moet kunnen maar hij werkt wel enorm traag.Alles rondom hem is interessanter dan tekeningetjes kleuren en als hij helemaal geen zin heeft om te knutselen dan maakt hij zich er nog vlugger vanaf.Spelen met blokken en auto's draagt steeds zijn voorkeur.Dan pas realiseerde ik me dat hij thuis eigenlijk nooit knutselt, zelfs niet als Femke aan het kleuren is wat die eigenlijk ook niet veel doet.Mijn kinderen zijn dus niet creatief aangelegd.

Vandaag was het dan Femke haar beurt en het eerste leerjaar zit er voor haar dus op.Ze heeft heel goed gewerkt dit jaar.Leesniveau 8 gehaald en reeds aan het oefenen op niveau 9.Wiskunde ook heel goed, zelfs beter dan ik had gedacht want ze vindt niets leuk aan rekenen en maakt zich er dan ook vlug vanaf.Ze zit in de top 10 van de klas wetende dat de percentages van die kinderen dikwijls maar verschillen met 1/10e van een procent.

Mag het gezegd dat ik trots ben op mijn kinderen?

3 opmerkingen:

MorganMagic zei

ja zenne, het mag gezegd en beleefd worden! ;-)
fijn hè...
en nu genieten van de grote vakantie!

Anoniem zei

En terecht!

Proficiat Jelle en Femke!

Karin Kustermans zei

Inderdaad, terecht!
En nu een fijne vakantie!